کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی ایران را برای امروز (۱۷ بهمن) تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید همراه با افزایش محسوس دما تهران و برخی مناطق کشور خبر داد.

برف و باران

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از سازمان هواشناسی، امین‌حسین نقشینه با اشاره به جزئیات ورود سامانه بارشی به کشور گفت: امروز صبح این سامانه پس از ورود به آسمان کشور در استان‌های غربی علاوه بر افزایش دما، بارش باران آغاز شد. افزایش دما در همدان ۱۴ درجه و در سنندج، خرم‌آباد و بجنورد ۹ درجه بود.

نقشینه ادامه داد: امروز برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، مناطقی از جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و از بعدازظهر سواحل جنوبی دریای‌خزر، بارندگی خواهند داشت. بارش روی مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و برای مناطق جنوب همراه با رعد و برق، تندباد و احتمال تگرک است. 

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی است. فردا از میزان بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود، اما در سایر مناطق نیمه غربی و سواحل شمالی کشور،بارندگی تداوم خواهد یافت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها، فردا در شمال‌شرق خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین در کردستان و زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز،بارش‌ها شدت خواهد داشت.

نقشینه گفت: احتمال وقوع تگرگ در غرب و جنوب‌غرب وجود دارد، یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، فعالیت سامانه در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود. اما برای جنوب‌غرب، جنوب و سواحل شرقی دریای‌خزر، بارش‌ها تداوم خواهد یافت و برای کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: دوشنبه بارش پراکنده را برای مناطقی از شمال‌شرق خواهیم داشت و برای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور، دوشنبه آسمانی صاف خواهند داشت.

وی گفت: بعداز ظهر امروز، بادهای شدید جنوبی به سمت گیلان و اردبیل برای آن مناطق، سبب افزایش دما می‌شوند. عصر فردا و روز یکشنبه، وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه‌شرقی رخ می‌دهد که می‌تواند برای نقاطی از شرق و جنوب‌شرق،خیزش گردوخاک را به همراه داشته باشد.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه خلیج‌فارس بعداز ظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم می‌شود اظهار کرد: برای تهران نیز امروز غبار صبحگاهی رخ می‌دهد و بعدازظهر، بارندگی‌ در تهران آغاز  و پایتخت امشب بارانی و همراه با تندباد می‌شود.

به گفته وی هوای تهران فردا ۴ درجه سردتر می‌شود.

کد خبر 583202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • شهر IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 2
    اگه برف وبارون اومدسلام برسونید... مااصفهانیهابایزدی ها، کرمانی‌ها،سیستانیها،ببرجندیها،سمنانیها،فارسها،بوشهریهاوهرمزگانیهاوقمیهاهمدردیم... حالامیفهمیم بی بارشی وکم بارانی چیه؟..خداخودش رحم کنه...
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      5 0
      نیشابورم بارندگی نداشته خیلی وقته
  • مجید احمدیان کد ملی4621389191 IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    باسلام.من یادشده بالا ساکن اصفهان هستم ولی پلاک اتومبیل من نمره 71 شهرکرد است درضمن من بیمار نخایی و هم اکنون دچار عفونت داخلی شکم که کیسه صفرا را خاج کردند وزخم جوش نخورده مرا راهنمایی نمائبید ممنون
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    8 2
    خدا خودش یه رحمی بکن. نیشابور خیلی خراب امسال از مردم عزیز میخوام دعا کنن